- Du å jag Alfred

Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Brudklänning

Av duochjagalfred - 16 januari 2013 21:41

Idag träffade jag P och spånade idèer till om hon ska sy upp en brudklänning till mig.

Har ju prövat olika för att jag tänkte hyra men inte hittat nån, och att köpa en begagnad är ju typ kört när man är lika lång som eiffeltornet...

Fasiken va svårt det är att bestämma sig för vilken modell man vill ha, och vilken modell passar bäst på mig?????

Ena dan tycker man si och nästa tycker man så...

Ena dan vill man fläska på ordentligt och ta ut svängarna och nästa tycker man att det enkla är det vackra...

Identitetskris vs bridezilla lixom...

Vet att det är en evighet till augusti men jag gillar att få bitar på plats på kortast möjliga tid och eftersom han jag tänker gifta mig med är världens största tidsoptimist och fruktansvärt olika mig på den punkten så är det lika bra att köra så det ryker redan nu om jag ska hinna klart ;-)





 
 
Ingen bild

Bea Amundsson

16 januari 2013 22:04

Du kommer vara fin i vilken du än väljer :) Kram

 
Ingen bild

n'Hedmark

16 januari 2013 22:36

Ooooooh :) Och hon som gör så fina klänningar :)
That's a big thumbs up! :)

 
Ingen bild

annelie

17 januari 2013 12:55

Du bär upp vilken klänning som hellst kan jag tro med din fina längd. Tänk, mej 160 knappt och liten och fet...
Svårt där så jag tog den första jag överhuvudet provade.
Bantade 16 kg sen satt den som gjutet och nu hänger den där inne i sin påse
Kram Annelie

 
Ingen bild

svärmor

22 januari 2013 14:15

Har sett dig prova brudklänningar och vet att du blev så vacker i stort sett allt du tog på dig. Vissa satt ju som en dröm. Så de där kommer att lösa sig alldeles utmärkt. Med den figuren är det väl ingen konst. Din sömmerska har alldeles säkert bra råd och tips.
Kram/Ingeborg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av duochjagalfred - 9 april 2014 10:55

Får man skriva önskelistor när man ska fylla 32? På sin egen blogg tror jag det är ok      * Tunna vantar (typ längdskidhandskar) stl 9   * Färgglada träningskläder (Storlek M på tights och L/XL på överdelar beroende på hur tighta dom är) ...

Av duochjagalfred - 22 mars 2014 12:25


Idag har vi haft en fantastisk dag med både kälk och längdåkning tillsammans med mormor och hundarna. Gofika i skogen och solen högt på himlen. Kan inte bli bättre! ...

#4

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:36

  - Du vet att handspriten är för utvärtes bruk va? "Vaktis" på jobbet som arbetar i rummet intill där jag sitter och pratar tok med några riktiga pantertanter ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:31

En kväll när jag skulle sätta på mig pyjamasen utbrister Alfred - Mamma, du har spenar precist som kossan du! Är du en ko mamma? ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:13

    Ibland får man va med om såna samtal som ger en lyckorus och gör hela ens dag. Idag var en sån dag.   - Har du några barn? - Ja, jag har en liten pojke på snart 3 år. - Jaha...har du några barnbarn också? ...

Presentation

Plötsligt fick allt mera mening!
Alfred 2011-04-04

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards