- Du å jag Alfred

Alla inlägg under september 2011

Av duochjagalfred - 29 september 2011 22:51

Efter gårdagskvällens lyckade stickcafè vart jag så uppe i varv att jag inte kunde sova...alltid äre nått!;-)

Klockan fem i morse somnade jag tillslut vilket resulterade i att jag sov på tok för länge. Alfred var oxå hängig och väckte mig inte heller.

Bråttom som sjutton att lämna Alfred hos mormor och morfar och sen fräsa iväg på jobbet. Ringde till S som jobbar som sjuksyrra och rådfrågade henne om det var nån idè att jag ringde och bokade tid till Alfred? Snäll som hon är fixade hon en tid omgående och mormor fick följa med honom till hälsocentralen.

Det visade sig att han var på gränsen till luftrörskatarr (inte undra på att det rosslar så!) Fick medicin utskriven så nu hoppas vi att det snabbt ska gå över.

Blev bjudna på middag hos mor och far och sen tog Alfred och jag en promenad hem med nya vagnen, Freddan har jour så han tog bilen.

Helt otroligt men jag gick i t-shirt! Har varit riktig sommarvärme idag.

Alfred somnade direkt och jag fick väcka honom en snabbis för att ge medicinen när vi kom hem men sen har han sovit sen dess. Är väl bäst att försöka sova i natt för i morgon finns det risk för tidig morgon och vill helst slippa repris på dagens stressiga start.

Av duochjagalfred - 29 september 2011 00:17

.. a white christmas!

Har just beställt hem nya jultextiler till alla rum.

I år ska vi ha en riktig jul och ta igen allt vi missade förra året pga sjukhusvistelse och trasig lunga.

I can`t wait!


Köket

     

Vardagsrummet

   

Sovrummet  

 

Alfreds rum

 

Av duochjagalfred - 28 september 2011 22:46

Säger som Tompa Ledin - Vi e på gång, vi e laddade, vi e tända!

Ikväll körde jag igång med stickcafè och hela butiken var proppfull av folk, stickor, garner, fika och skratt.

Vilken succè! Alla var så himla nöjda och glada och jag fick så mycket possitiv feedback på att jag startat upp något roligt i byn.

Det allra roligaste tyckte jag var blandningen av folk. Allt från 30-70 år, nybörjare till proffs. Har bestämt mig för att köra nästa stickcafè den 26 oktober och ALLA som var där ikväll ville komma även då.

Efter allt slit behövde jag verkligen en kul kväll för att kunna släppa all stress och press och bara få känna att det jag gör duger och uppskattas.


Firade med att köpa en "ny" vagn till Alfred ;.)

Mycket smidigare och tar mindre plats i bilen.

Stackarn har blivit jätterosslig i halsen när ögoninflammationen äntligen slutade.

 

Av duochjagalfred - 27 september 2011 22:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av duochjagalfred - 26 september 2011 21:32

..piss å skit!

Kunde inte sova i natt heller. Har helt enkelt för mycket i huvudet nu och det gör det ännu mera omöjligt att sova om nätterna.Somnade inte förrän vid 4 tiden i morse. Fortsätter det såhär kommer jag inte bli gammal...

Lyckades köpa en begagnad hylla till mina garner i kväll i Hedeviken i alla fall så i  morgon ska dom få komma på rätt plats.

Har även lyckats få lös lite plats för en diskvagn som jag fått låna.

Lite bättre ordning och reda i butiken vilket ger mig en aning mer sinnesfrid.

Har börjat tänkt i andra banor ang jobbet och klurar nu på en ny idè...igen.

Jag är ju ta me fan schizofren. Mitt huvud går alltid på högvarv och nya ideèr poppar upp hela tiden samtidigt som mitt inre skriker - jag orkar inte mer!


Alfred verkade lite piggare i går när han somnade och i morse var det bara lite var i ena ögat men när jag kom hem från jobbet hade det blivit sämre igen :-(

Ska ringa hc i morgon men förstår att det inte är så mycket mer att göra än att tvätta ordentligt.  Tycker så synd om honom!

Alfreds bästa vän i hela världen är kaninen Thorax.

Den köpte hans pappa till honom när jag opererade min lunga i Umeå och Alfred fortfarade bodde i mammas mage.

Thorax är latin för bröstkorg och det var på thoraxavdelningen jag låg så därför fick han heta det. Alfred älskar honom!

Freddan kom just hem från innebandyträningen och jag ska snart gå in i ringen och brottas med ännu en natt.

            

Av duochjagalfred - 25 september 2011 20:16

Vi hade tänkt gå upp på lillfjället idag men i natt hade Alfred 39,2 i feber och i morse hade hans ögon varat igen så han inte kunde öppna dom så det var bara att glömma. Stackars liten!

Har varit strålande sol hela dagen så hela familjen tog en lång härlig promenad i alla fall.

Gick förbi golfbanan och Freddan anmälde sig till ännu en golftävling nästa helg.

Hundarna badade i ljusnan och Alfred sov i vagnen nästan hela tiden och hans ögon rann inte lika mycket ute i friska luften.

Efter promenaden åkte jag ner till C och pratade jobb och efter det ringde jag A och berättade om mina planer.  I morgon måste jag ringa arbetsförmedlingen igen.

På kvällen har Alfred varit gnällig men efter badet har hans ögon sett lite bättre ut. Ska börja sälja kläder som han växt ur men vet inte riktigt om jag orkar ta tag i det just nu. Ingen höjdare att ha säckar med kläder i mitt i vardagsrummet heller så det är väl bara att hitta kraft nånstans.



Av duochjagalfred - 24 september 2011 16:38

Maten och fikat har ökat jättemycket sen jag bytte lokal vilket är helt tipp topp och självklart jättekul på alla sätt och vis. Dessvärre har jag fortfarande inte fått min diskmaskin inkopplad än vilket försvårar allt så jävla mycket!!! Halva köket blir belamrat med disk direkt när lunchgästerna börjat dyka upp och det ställer till stora problem när man ska göra mat. Har pratat med 4 olika rörkrökare som sagt att dom ska komma men ingen av dom dyker upp. Konstigt att man hatar att anlita hantverkare?? Är helt slut i både knoppen och kroppen av allt jobbande och bara några få timmars sömn varje natt. Det här är ohållbart men jag är långt ifrån en lösning på problemet och när jag tänker på det håller jag på att knäckas totalt.

Vid 23.30 tiden igårkväll vaknade Alfred och när jag tittade till honom var han kokhet.

väckte freddan och vi tog tempen vilket visade på feber. Gav honom Alvedon och tillslut somnade han om. Idag när jag kom hem från jobbet var båda hans ögon fulla av var  och han blev mer och mer hängig. *suck*

Någon som har något bra tips?

Av duochjagalfred - 23 september 2011 22:15

Mycket på jobbet idag igen *jippi*

Hade tillslut bara en maträtt kvar + ost & skinkmacka och räkmacka på menyn = bra dag men mindra kul kväll. Hade så mycket igår att jag inte hann göra beställning från svensk cater vilket innebär att jag nu får hem varor tidigast på tisdag och vilket i sin tur innebär att om jag skulle ha något att erbjuda på menyn lördag och måndag måste jag göra det själv. Hade bjudit hem P på middag eftersom han varit hängig och haft mycket att tänka på på sistonde.

Efter middagen badade jag Alfred och nattade honom och sen ställde jag mig och bakade foccaciabröd så jag i alla fall skulle ha den populära klämmackan med parmaskinka och mozzarella att erbjuda på menyn i morgon.

Resultatet blev bra men hade jag fått välja hade jag såklart hellre legat på soffan med Alfred i famnen och laddat för morgondagens uppstigning kl 7 men men,

vad är en bal på slottet??   

 

Garnerna har kommit så nu måste jag verkligen hitta en hylla att ha dom på. Fick en temporär plats så länge men tills onsdagens stickcafè vore det ju kul att ha någon typ av ordning...

I förrgårkväll bakade jag sega muffins tills stickcafeèt som jag ska toppa med vispgrädde och jordgubbar och bjuda på. Mycket anmälningar så det känns jättekul!

I går hoppade Freddan in och tog min stängning så jag fick gå till massören och lösa upp alla knutar mellan skulderbladen. Gjorde satan-i-gatan-ont kan jag meddela.

Efter det åkte jag vidare till kusin vitamin och klippte mig och gjorde ljusa slingor i håret. Känns bra fast det är ovant.

Alfred har börjat hålla nappflaskan själv. Stora killen!

(anledningen till varför han alltid ser så förskräckt ut på alla bilder är att han blir så brydd på kamerablixten)

 


Ovido - Quiz & Flashcards