- Du å jag Alfred

Direktlänk till inlägg 3 februari 2014

Nollgradigt

Av duochjagalfred - 3 februari 2014 20:42

Efter många timmar inomhus på jobbet under helgen kunde man inte bli annat än överlycklig i morse när vi kollade termometern och såg att det var nollgradigt. Hela familjen var dessutom ledig så snacka om win, win situation ;-)

In med frukosten och sen ut med oss. Alfred ville bygga en stor snögubbe men när vi kom ut insåg vi att det inte fanns någon klabbsnö. Göta petter!

Man får inte va dum så jag tog fram stegen och skottade av all klabbsnö som låg tungt över altantaket och vips så kunde vi bygga en snögubbe och alla var nöjda och glada.

Till lunch grillade vi korv och så hann det byggas en snögrotta också innan alla kläder var blöta.

När vi kom in avslutade vi det hela med mycket plask i badkaret.

Såna här dagar skulle ingen summa pengar i världen få mig härifrån!

             

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av duochjagalfred - 9 april 2014 10:55

Får man skriva önskelistor när man ska fylla 32? På sin egen blogg tror jag det är ok      * Tunna vantar (typ längdskidhandskar) stl 9   * Färgglada träningskläder (Storlek M på tights och L/XL på överdelar beroende på hur tighta dom är) ...

Av duochjagalfred - 22 mars 2014 12:25


Idag har vi haft en fantastisk dag med både kälk och längdåkning tillsammans med mormor och hundarna. Gofika i skogen och solen högt på himlen. Kan inte bli bättre! ...

#4

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:36

  - Du vet att handspriten är för utvärtes bruk va? "Vaktis" på jobbet som arbetar i rummet intill där jag sitter och pratar tok med några riktiga pantertanter ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:31

En kväll när jag skulle sätta på mig pyjamasen utbrister Alfred - Mamma, du har spenar precist som kossan du! Är du en ko mamma? ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:13

    Ibland får man va med om såna samtal som ger en lyckorus och gör hela ens dag. Idag var en sån dag.   - Har du några barn? - Ja, jag har en liten pojke på snart 3 år. - Jaha...har du några barnbarn också? ...

Presentation

Plötsligt fick allt mera mening!
Alfred 2011-04-04

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards