- Du å jag Alfred

Alla inlägg under december 2013

Av duochjagalfred - 31 december 2013 10:23

Så var den då här, den sista dagen på 2013!

2013 var året då...

Vi gifte oss

Jag slutade vara egen företagare

Alfred fyllde 2 år

Freddan började lägga asfalt igen och åkte till Norge för att jobba

Vi köpte ny bil

Vi målade om gäststugan

Min värk efter förlossningsskadan började avta efter att jag på tjurskallighet trotsade sjukvården och slutade med alla mediciner

jag började få hjälp för mina sömnbesvär

Jag började vikariera på hemtjänsten och upptäckte hur otroligt kul det är

jag och Alfred renoverade hans rum i smyg under en vecka när Freddan va i Norge ;-)




Av duochjagalfred - 29 december 2013 22:45

Idag efter jobbet bestämde jag att vi skulle trotsa den tråkiga vintervärmen och både laga och äta middagen ute.

Det blev kolbulle, omelett och varma mackor.

               

Av duochjagalfred - 25 december 2013 08:15

Julaftonen började med att tomten hade lagt två paket i Alfreds julklappsäck som han fick öppna på morgonen.

Sen gjorde vi oss iordning och gick till kyrkan där alla barnen fick vara med och berätta berättelsen om julkrubban.

Såg så gulligt ut när Alfred slog upp psalmboken och försökte sjunga med i julsångerna vi sjöng ;-)

Efter kyrkan ville Alfreds kusiner, Ilian och Nike, följa med oss hem och pyssla lite. Världens bästa "Gerdan" kom förbi och önskade god jul och vi drack glögg innan det var dax att börja köra ner alla julklappar till mamma och pappa. Som vanligt blev det ett helt berg av klappar. (I vår släkt är vi alla lika tokiga i julklappar, stora som små)

Tog en tur förbi kyrkogården och tände ett ljus för alla som som fattas oss.

Mat fanns det gott om så vi alla kunde bli sådär härligt sprängmätta ;-)

Efter maten kom tomten och julklappsöppningen kunde börja och kan ni tänka er, han hade med sig en torktumlare till mig!!! Snart är det äntligen slut på att alltid ha torkställningen framme och badrummet ska få sig en välbehövlig TOTAL makeover. :-)

Vi är så himla glada och tacksamma över alla fina julklappar vi fick och för att vi fick fira årets mysigaste dag med så många nära och kära.

                             






Av duochjagalfred - 20 december 2013 20:45

Idag var det dax att klä granen och nu ville Alfred vara med och klä sin första gran :-)

Vi började med att göra eget pynt. Det blev glittriga kottar, små tomtenissar och dekorationer i papperslera.

I pappersleran skrev vi saker som gör oss glada - Mys, puss, kram, Alfred, jul, tomten, lycka sen limmade vi fast glitter så dom blev extra fina.

     

Alfred hade verkligen inlevelse när han klädde granen och frågade hela tiden vart det fanns någon ny "krok" som han kunde hänga pyntet på ;-)

     

Av duochjagalfred - 18 december 2013 08:45

Eftersom stormen Ivar hade dragit in här under natten till lucia och vi hade strömlöst blev lucialussandet på dagis framflyttat till i morse. På Alfreds dagis uppträder barnen utomhus och eftersom det var -15 grader blev det till att ha mycket kläder under tomtestassen ;-)

Efteråt fick barnen fika men då valde alla att vara inne ;-)

Efter lussande åkte vi till Östersund för att handla julklappar. Alfred vill såklart stanna i Brunflo hos fammo och faffa så honom lämnade vi av där innan.

 

Av duochjagalfred - 14 december 2013 23:45

 

Ikväll har vi firat momma som fyller 90 år på måndag. Även min mamma och min kusin Nettan firar sina födelsedagar på samma dag ;-)

Vi höll till på Trosavik i Hedeviken och spelmännen i släkten hade tagit med sig sina instrument.

Vi hade alla hjälpts åt att fixa mat och dryck och hade en jättekul kväll tillsammans!

 

         

 

 


Av duochjagalfred - 13 december 2013 10:00

Under gårdagskvällen och natten har stormen Ivar dragit fram här omkring.

Vilka vindar! Strömlöst har vi haft och pga det blev även luciafirandet på dagis inställt på dagis i morse. För att minska min lilla tomtes besvikelse lovade jag att vi skulle baka pepparkakor så fort strömmen kommit tillbaka och sen lussa runt på egen hand. Första stoppet blev hos Raggen och Gerdan. Världens bästa hyresgäster som vi tycker så himla mycket om och andra stoppet blev i Hedeviken hos gammelmomma och gammelmoffa.

 

           




Av duochjagalfred - 11 december 2013 09:45

 

Under några års tid har jag haft ett pågående projekt som jag inte riktigt har kunnat bestämma hur jag ska avsluta.

Gjorde en gipsavgjutning av magen i nionde månaden då jag väntade Alfred och har sen dess klurat på vad jag ska göra med den. Ikväll blev den en tavla ;-)

Inte riktigt klar än men för att slutföra den behöver jag hjälp så det får vänta tills efter jul.

Nu har den i alla fall fått en plats i hemmet och jag påminns varje dag om hur lycklig jag är över att jag kom över rädslan att skaffa barn och hur tacksam jag är över att vi har våran Alfred!

 

     

 

 


Skapa flashcards