- Du å jag Alfred

Alla inlägg under november 2012

Av duochjagalfred - 27 november 2012 11:26

Har ju så svårt för att få tid över till att blogga så nu har jag löst det så att jag bloggar på arbetstid.

Tur att jag har världens bästa chef ;-)

Den 20 september friade Freddan och jag är sååå nöjd över att vi kunnat hålla det hemligt tills nu!

Frieriet hände hemma i köket väldigt spontant och jag frågade i flera dagar efteråt om han verkligen hade friat eller om han bara hade dummat sig som han gjort så många gånger förr?? ;-)

Det här med att gifta sig är ju hur pirrigt som helst, får kalla fötter minst 10 ggr per dag! ;-)

Ingen av oss vill ha ett strikt och stelt bröllop, utan tänkte ta det piano och bara ha världens roligaste fest tillsammans med nära och kära.

DET VAR TANKEN MEEEEN.....

Eftersom jag verkligen inte har nån aning om hur det går till när man ställer iordning ett bröllop gick jag in på Parelle i Östersund, en dag i början av oktober när jag ändå var in till stan i annat ärende, där jag visste att syrrans kille hyrde kläder när dom gifte sig.

-När kommer du till stan nösta gång? frågade hon i kassan.

- Det är bara en månad dit sa jag

- Då bokar vi in en tid för både dig och brudgummen då för att pröva kläder.

- Va? redan då??

- Ja, dessto förr ni får klart dom stora bitarna, dessto bättre.

- Öh, oki..

Sagt och gjort! Den 5 november var vi in och prövade kläder.

Freddan prövade ut sina först och det gick kanske fort, det blev en fullträff och han blev så himla stilig. 

Sen gick han på stan för att inte se vad jag skulle välja ut för klänning.

Jag hade mamma och svärmor med mig som smakråd.

DÅ SLOG PANIKEN IN!

Jag i en brudklänning!!! Det gick upp för mig att detta var på riktigt.

När jag såg mig själv i spegeln kände jag mig som en pajas och skakade i hela kroppen.

Samma kväll var det Guldgalan i Östersund så det var aningens kaotiskt på stället och jag fick hatta omkring i olika provrum och klänningarna som väger bly låg på hög överallt.

Mitt i allt kommer en annan tjej som ska pröva sin klänning och då hamnade jag lite mittimellan och då kändes allt bara ännu mer oseriöst och jag kunde inte välja.

Ja ja, det spelar ju faktiskt ingen roll egentligen vad jag och Freddan har på oss. Alla kommer ju ändå bara att titta på vår fina Alfred och de andra gulliga brudnäbbarna ;-)

Våra brudnäbbar är mina två brorsbarn, Ilian & Nike. Alfred kommer att gå tillsammans med Wilja.

Jag har alltid tänkt mig en väldigt enkel klänning men när jag fick på mig klänningarna med flera lager av tyg och hörde hur sidentyget prasslade började tanken på en enkel klänning att försvinna måste jag erkänna.

Det kändes så lyxigt och fint.

Vi får se om tanken håller i sig, eller om jag återgår till planen ;-)


Här är buketten som kom med frieriet ;-)


 









Av duochjagalfred - 26 november 2012 19:48

Är väl på tiden att jag lägger ut Alfreds önskelista.

* Klossar

* Lego (större bitarna )

* Böcker tex dom om Kråke

* Dvd-filmer Nalle puh är en favorit men även Astrid Lindgren och Disney

* Kläder stl 98

* Leksaker dessto mer det låter, dessto roligare är det tycker Alfred

(mamman och pappan är dock av en annan åsikt)

* Leksaksdjur ( Alfred älskar djur och absolut roligast just nu är att härma alla djurs läten)

* Snowracer

* Sängkläder

* Coola mössor (mamman ÄLSKAR att samla på mössor)




Ovido - Quiz & Flashcards