- Du å jag Alfred

Alla inlägg under februari 2014

#4

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:36

 

- Du vet att handspriten är för utvärtes bruk va?

"Vaktis" på jobbet som arbetar i rummet intill där jag sitter och pratar tok med några riktiga pantertanter

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:31

En kväll när jag skulle sätta på mig pyjamasen utbrister Alfred

- Mamma, du har spenar precist som kossan du!

Är du en ko mamma?

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:13

 

 

Ibland får man va med om såna samtal som ger en lyckorus och gör hela ens dag.

Idag var en sån dag.


- Har du några barn?

- Ja, jag har en liten pojke på snart 3 år.

- Jaha...har du några barnbarn också?

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:05

Samtal under kvällens tandborstning

 

Alfred - Mamma, va e de de fö nått?

Jag - Vadå?

Alfred drar ett streck med sitt finger över min panna.

Jag - Det där heter rynka

#Thankyoufornotice...

Av duochjagalfred - 25 februari 2014 20:56

Alfreds 3-årsdag börjar närma sig (4 april) så här kommer saker han önskar sig.


*Byxor stl 110

*Tröjor/ t-shirt stl 110

*Pyjamas stl 110

*Kalsonger stl 110

*Strumpor stl 27

*Vårjacka

*Saker till tågbanan

* Sandlåda

* Saker till sandlåda

* Saker att ha i en lekstuga

* Allt med Nicke nyfiken

* Keps stl 54

* Dvd filmer

* Cd-skivor med sagor på


Uppdaterar eftersom. Inlägget finns länkat under kategorin Alfreds önskelista


Av duochjagalfred - 13 februari 2014 05:41

 

Det här med kärlek, vilken grej!

Den där känslan när man äntligen slutar pussa på grodor och hittar sin prins.

Den där första tidens pirr i magen som man inte riktigt vet beror på lyckorus eller magsjuka.

När den där spärren släpper och man börjar gå på toaletten med öppen dörr.

Det där ögonblicket när man är nära, så nära, en annan människa.

När man inser att kärleken bara blir djupare med åren.

När man älskar och känner sig älskad som den man är.

Nä, det finns inget finare än kärleken!


Idag har mina stora förebilder inom kärlek, min momma och moffa,

varit gifta i 70 år!!

Fortfarande hopplöst förälskade   



 

Har man varit gifta i 70 år är det klart att man ska stoltsera i tidningen!




 


Av duochjagalfred - 12 februari 2014 21:30

Då var det Alfreds tur att ha vattkoppor :-(

Haft lite feber under kvällen och diarrè men i övrigt varit pigg.

Blåsorna blir fler så vi får se hur han ser ut i morron, hur pass prickig han

kommer bli.

"Nisse" följde med Freddan hem på middag efter jobbet. Jag hade gjort wallenbergare med rostade svartrötter/potatis och timjansås. Efter middagen åkte dom ner till Wärdshuset för att kolla på hockeyn och ta nån öl.

 

 

Hann göra några kort till alla hjärtansdag innan prickarna ploppade upp och dom blir bara fler och fler för varje timma.

 

 

   

Av duochjagalfred - 11 februari 2014 18:15

Idag har jag varit till frissan.

Denna gången var det Kajsa i Vemdalen som fick anta utmaningen om mitt hår.

Kaffet, kakorna och godiset fylldes på i en jämn ström och jag hade inga som helst problem med att vänja mig vid behandlingen ;-)

Från nästan svart och matt till detta.

Frisör är nog bara ett annat ord för trollkarl!

     

 

När jag kom hem gick jag, Alfred, Svante, Dobby och momma Irene på långpromenad. Alfred åkte kälke och jag fick åka med på buskörning i varenda nedförsbacke ;-)

 

Presentation

Plötsligt fick allt mera mening!
Alfred 2011-04-04

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards