- Du å jag Alfred

Direktlänk till inlägg 3 februari 2014

Så förvånad

Av duochjagalfred - 3 februari 2014 20:51

Inlägget jag gjorde för några dagar sen som handlade om min förtvivlan om alla skriverier i tidningarna om äldrevården blossade verkligen upp till något större än jag någonsin hade kunnat ana.

Morgonen efter när jag kollade telefonen hade jag fått ett meddelande från Rosita som har hemsidan www.hedeinfo.se. Hon frågade om hon fick lägga upp min text på sidan.

Något förvånad svarade jag henne att det kunde hon väl få.

Nu, tre dagar senare har 190 personer gillat min text på hennes sida, många har tagit kontakt för att berätta att texten var så bra och träffande och några har frågat om jag inte ska skicka in den till tidningarna. Jag är helt mållös och väldigt tacksam för all feedback och nu inser jag, ännu mer än förut, hur viktigt det är att kämpa för de äldres rättigheter.

Klicka på länken nedan för att komma till min text på Hedeinfo.

www.hedeinfo.se/index.php/7-nyheter/837-jag-blir-sa-ledsen#frmUdjaComments

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av duochjagalfred - 9 april 2014 10:55

Får man skriva önskelistor när man ska fylla 32? På sin egen blogg tror jag det är ok      * Tunna vantar (typ längdskidhandskar) stl 9   * Färgglada träningskläder (Storlek M på tights och L/XL på överdelar beroende på hur tighta dom är) ...

Av duochjagalfred - 22 mars 2014 12:25


Idag har vi haft en fantastisk dag med både kälk och längdåkning tillsammans med mormor och hundarna. Gofika i skogen och solen högt på himlen. Kan inte bli bättre! ...

#4

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:36

  - Du vet att handspriten är för utvärtes bruk va? "Vaktis" på jobbet som arbetar i rummet intill där jag sitter och pratar tok med några riktiga pantertanter ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:31

En kväll när jag skulle sätta på mig pyjamasen utbrister Alfred - Mamma, du har spenar precist som kossan du! Är du en ko mamma? ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:13

    Ibland får man va med om såna samtal som ger en lyckorus och gör hela ens dag. Idag var en sån dag.   - Har du några barn? - Ja, jag har en liten pojke på snart 3 år. - Jaha...har du några barnbarn också? ...

Ovido - Quiz & Flashcards