- Du å jag Alfred

Direktlänk till inlägg 13 februari 2014

70 år som gifta

Av duochjagalfred - 13 februari 2014 05:41

 

Det här med kärlek, vilken grej!

Den där känslan när man äntligen slutar pussa på grodor och hittar sin prins.

Den där första tidens pirr i magen som man inte riktigt vet beror på lyckorus eller magsjuka.

När den där spärren släpper och man börjar gå på toaletten med öppen dörr.

Det där ögonblicket när man är nära, så nära, en annan människa.

När man inser att kärleken bara blir djupare med åren.

När man älskar och känner sig älskad som den man är.

Nä, det finns inget finare än kärleken!


Idag har mina stora förebilder inom kärlek, min momma och moffa,

varit gifta i 70 år!!

Fortfarande hopplöst förälskade   



 

Har man varit gifta i 70 år är det klart att man ska stoltsera i tidningen!




 


 
 
Ingen bild

Ingeborg

16 februari 2014 10:43

70 år, inte illa. Måste nästan vara ett rekord. Borde skickas till andra tidningar också, åtminstone här i länet. Dom är ju jättefina tillsammans. Hälsa till dom nästa gång ni är dit.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av duochjagalfred - 9 april 2014 10:55

Får man skriva önskelistor när man ska fylla 32? På sin egen blogg tror jag det är ok      * Tunna vantar (typ längdskidhandskar) stl 9   * Färgglada träningskläder (Storlek M på tights och L/XL på överdelar beroende på hur tighta dom är) ...

Av duochjagalfred - 22 mars 2014 12:25


Idag har vi haft en fantastisk dag med både kälk och längdåkning tillsammans med mormor och hundarna. Gofika i skogen och solen högt på himlen. Kan inte bli bättre! ...

#4

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:36

  - Du vet att handspriten är för utvärtes bruk va? "Vaktis" på jobbet som arbetar i rummet intill där jag sitter och pratar tok med några riktiga pantertanter ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:31

En kväll när jag skulle sätta på mig pyjamasen utbrister Alfred - Mamma, du har spenar precist som kossan du! Är du en ko mamma? ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:13

    Ibland får man va med om såna samtal som ger en lyckorus och gör hela ens dag. Idag var en sån dag.   - Har du några barn? - Ja, jag har en liten pojke på snart 3 år. - Jaha...har du några barnbarn också? ...

Skapa flashcards