- Du å jag Alfred

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av duochjagalfred - 6 januari 2013 17:30

Idag åkte det mesta som har med julen att göra ut. Det enda som återstår är ljusstaken & stjärnorna i våra fönster och så pepparkakshuset. Freddan har jobbat och jag och Affe har bara slöat omkring mest.

Alfred har lekt med julkrubban och lärt sig Maria, Josef och Jesus.

Kommer så väl ihåg hur roligt jag tyckte att det va att leka med samma figurer som liten.

Kollat på skidåkning och putsat upp sparklådan jag fann i mormor och morfars bod.

När fårskinnet lagts i så satte sig Alfred i den och ville inte kliva ur.

Roligt att tänka på att Alfreds mormor en gång åkte i samma sparklåda :-)

På kvällen var det dax för invigning men eftersom Freddan har brandjour blev han tvungen att stanna hemma.

Snöblandat regn hade gjort sparkföret helt kanon och jag hann bara upp till korsningen innan Affe sov som en stock.

Sparklådan vs Alfred 1-0 ;-)


       


Ovido - Quiz & Flashcards