- Du å jag Alfred

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av duochjagalfred - 23 januari 2013 22:48

har stickat mig ett par nya tjocksockar!

De e kärlek åt en tjocksockstörstande de!

Tack!  

 

Av duochjagalfred - 23 januari 2013 21:34

Fammo & faffas pepparkakshus skulle rivas och Alfred anmälde sig förstås som frivillig!

Deras pepparkakshus föreställde vår gäststuga och skotergarage och det är kanske därför det ser ut som att Alfred tänker - Är ni verkligen säkra på det här? på första bilden innan han slog klubban genom taket ;-)


   

Av duochjagalfred - 23 januari 2013 21:18

     

    

Av duochjagalfred - 23 januari 2013 11:11

I går fyllde min storebror "hmm hmm" många år ;-)

Tog först fel på dag (som jag gör varje år) men fick inget svar när jag ringde på kvällen så jag antar att han hade nära och kära på besök för att gratulera honom.

Bor tyvärr för långt bort!

Den här dikten läste jag upp på Hedes hembygdsgård när jag var liten tös och den tänkte jag passade bra på din födelsedag ;-)

Grattis världens bästa brorsa!

 

MIN BROR

Sån är han min dumme bror
gröna ögon
fula skor
stora knän och smala ben
och dum i huvet som en sten

För
några år sen var han snäll
nu är han borta varje kväll
han bara växer och
blir lång
när slutar han med det nån gång

Nu tar han aldrig med mig
ut
det gjorde han ju jämt förrut
ja vi flög drake lekte tåg
och i vårt
gamla tält vi låg

Nu är han en helt ny person
han rakar sig har
grammofon
och hanses tjej är också dum
dom pussas jämt på hanses
rum

Men så en kväll när jag låg sjuk
då kom han in och var så
mjuk
han krama mig och var som förut
då hade hanses tjej gjort
slut

Han grät och han beklaga sig
det kändes han behövde mig
men
sen så ringde telefon
å jäkla skit då var det hon

Då sprang han dit
och där låg jag
det kändes inte alls nåt bra
sen börja dom va ihop
igen
å jag har knappast sett´n en sen

Ja sån är han min dumme
bror
fotsvett förtifem i skor
finnar basröst långa ben
och dum i huvet
som en sten...

Yngve Berger

Ovido - Quiz & Flashcards