- Du å jag Alfred

Alla inlägg under februari 2013

Av duochjagalfred - 21 februari 2013 12:49

Hade prov på medicin i morse och nu bara hoppas jag att jag klarade det så jag kan lämna skiten bakom mig och slippa alla latinska namn för ett tag framöver...

Nu börjar vård och omsorgsdelen och den ska bli spännande att dyka in i.




Av duochjagalfred - 20 februari 2013 15:33


Har klickat hem en ny overall till Alfred för nästa år


 


Av duochjagalfred - 17 februari 2013 16:35

Idag har jag börjat pyssla lite till bröllopet.

(Allt för att slippa plugga ;-)


    

Av duochjagalfred - 16 februari 2013 19:00

Toppenväder så det bara gick ju inte att vara inne idag.

Började med att skotta bort lite snö i hundgården och sen har Alfred tagit sina första stapplande steg på isen.

På eftermiddagen efter att vi hade legat framför brasan ett tag gjorde vi en skotertur hela familjen.

           

Av duochjagalfred - 15 februari 2013 19:45

Har ju känt mig allmänt hängig och dassig ett tag nu.

Lock i båda öronen och ont i bihålorna.

Har aldrig haft problem med varken öronen eller bihålorna förut men nu förstår jag verkligen dom som har det.

Fy faan så ont det gör!

Efter nån timma på jobbet idag kunde jag inte ta ett steg utan att det kändes som att bihålorna skulle sprängas!

Värkte ner i käkarna och locket i öronen gjorde inte saken bättre.

Som tur var hade jag världens bästa Linnèa på praktik som tog hand om cafeèt medan jag åkte till hälsocentalen.

Fick spola båda öronen och det konstaterades att jag hade öroninflammation och trasiga bihålor.

Åkte till apoteket för att hämta ut pencillin, kortisonspray till näsan och Renexintabletter.

Freddan jobbade på kvällsskidåkningen så iväg till dagis för att hämta Alfred och sen hem.

Blev en väldigt lättlagad middag som förtärdes liggandes i soffan ;-)

Alfred var hur snäll som helst mot mamma hela kvällen så det gick jättebra!

Kortisonsprayen gjorde susen för jag hörde riktigt hur det knastrade i näsan och bihålorna ;-)

Av duochjagalfred - 14 februari 2013 23:30

Alfred fick förstås presenter på alla hjärtans dag. Svante ville vara med och öppna dom och då passade Dobby på att ta hela bädden för sig själv så länge  ;-)

Av moster med familj fick han en Nalle Puh- matlåda och en pruttkudde.

Av mamma och pappa fick han nya tandborstar, hudlotion, bandybollar och en pruttkudde

(mamman och mostern har samma humor uppenbarligen)

Pappan fick av mamman ett presentkort på en exotisk planka för 2 någon kväll när vi inte orkar laga mat och bara vill mysa. Mamman fick av pappan....INGENTING! ;-)


     


Av duochjagalfred - 14 februari 2013 06:06


  Tattaaaaa!!! Världens finaste kikare!

Av duochjagalfred - 14 februari 2013 06:02

  Jorasåatt, jag och Affof kan oxå va romantiska!


Ovido - Quiz & Flashcards