- Du å jag Alfred

Alla inlägg den 27 januari 2013

Av duochjagalfred - 27 januari 2013 11:45

Har haft en riktig storstädning i helgen.

Har tvättat upp klädseln på soffan och klädseln till våra bäddmadrasser, bäddat rent i alla sängar, dammsugat, skurat och möblerat om. *Lättad suck*

Freddan har jobbat hela helgen så jag har haft Alfred till "hjälp".

Han har plockat fram, och jag har plockat bort...

Idag bakade vi blåbärsmuffins på förmiddan och som grande finale på helgen så gjorde vi en skotertur upp till Sonfjället.

Alfred åkte skoter med mormor och morfar och jag och syrran möttes upp på egna. Jädrans va skoj det är att köra skoter när ingen sitter bakpå! Skotern verkade överlycklig över att få dra på ordentligt mellan varven ;-)

Ni som känner mig vet ju att jag har noll lokalsinne så jag körde naturligtvis vilse 2 gånger innan jag hittade syrran efter leden ;-)

Stugan stod kvar och fåglarna fick sina matskålar påfyllda. Bara -8 grader vid fjället så man hade ju velat stanna.

När vi kom hem hade farmor och farfar kommit och Alfred blev så glad när han såg dom :-)


 

   


Ovido - Quiz & Flashcards