- Du å jag Alfred

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av duochjagalfred - 15 februari 2012 21:53

Att träna box är det absolut roligaste jag vet!

Att ta ut sig så totalt att armarna skakar efteråt och pulsen varit på topp.

Jag är så glad över att lilla Hede har en sån tillgång som vår tränare H som peppar oss och gör det möjligt för oss som vill att utöva denna sport. Vi som tränar peppar varandra till max och hjälper varandra framåt varje vecka.

När man som jag, arbetar ensam är det så himla gott att få denna tid av samhörighet i en grupp.

Box innehåller både styrka, motion och mycket mental träning. Bättre coreträning kan jag inte tänka mig, min mage och ryggmuskulatur är så mycket bättre tack vare boxen!

Jag har äntligen hittat min grej som jag är bra på och jag rekomenderar alla att pröva på.


Hade ett gäng som hyrt möteslokalen även ikväll. Så himla kul att det rullar på!

Gjorde smarriga ciabattamackor med salami och brieost.

Efter träningen, 21.30 åkte jag upp för att städa ihop och nu väntar en förhoppningsvis god natts sömn.


Hoppas att farfar S har haft en bra födelsedag. Han skickade ett fint mms med en bild då han hade på sig "farfars-tröjan" han fått av "Jum Jum".  ;-)


Fredriks nya telefon kom idag....naturligtvis inte min...men men kanske i morron.

Han har ägnat kvällen åt sin nya leksak. (Hade inte ens tid att äta hjärtbakelsen jag tagit hem till honom tillsammans med mig ;-) Ska inte säga nått, dagens telefoner är ju som datorer så när min anländer kommer jag ju bli precist likadan själv ;-)

Såhär ser Freddans nya ut:

och det här är min:


Av duochjagalfred - 15 februari 2012 09:00

En farfar


När pappas far blir farfar

han byter generation.

Nu blir han så central

för ännu en person.


Hans stora hand känns trygg

på småbarnspromenad.

Och om man blivit ledsen

kan farfar få en glad.


Han minns sin barndoms lek

som om det var igår.

Att barn vill göra hyss

är sånt som han förstår.


Så gott det känns att han

vill hålla lite koll.

- Att farfar står så nära

fast han finns på håll!


gRaTtIs vÄrLdEnS BäStA FaRfAr!!


KrAm FrÅn aLfReD


    

Ovido - Quiz & Flashcards