- Du å jag Alfred

Alla inlägg den 13 februari 2012

Av duochjagalfred - 13 februari 2012 23:45

Jag har två nya bästisar, den ena heter symaskinen sivan och den andra heter ångmaskinen åke.

Sivan har jag fått låna av min mamma och med henne syr jag mössor så mycket jag hinner, Åke kom på posten igår och han har varit efterlängtad i flera år. Åke och jag har idag ångtvättat hela hemmet. Hade ingen barnvakt så fick ta ledigt från jobbet. Kaklet i köket, alla köksluckor in och utvändigt, skärbrädan, golvet, alla bord och byråer, alla fönster invändigt (mest behov utvändigt dock men termometern visade på -6 så vi lugnar oss lite till), soffan, sängen, stolarna i köket, Kyl & frys, diskmaskinen, ja ALLT i stort sett!

Känns så himla bra och det bästa av allt är att man inte behöver använda något som helst rengöringsmedel som torkar ut händerna, svider i näsan och som Alfred ska behöva få i sig när han ska slicka på allt.

Varende bacilusk tar även Åke hand om i ett nafs, VILKEN KARL! ;-) Som småbarnsförälder kommer man ju ett x antal gånger att få fläckar i soffan men när det händer, då tar jag fram Åke och vips är fläckarna borta! ;-)

Jag har dammtorkat och bytt gardiner i alla rum. "Jum Jum" har hjälpt till så gott han kan men när reprisen på melodifestivalen var på tv blev han ståendes vid bordet och dansade så då fick mamma klara städningen själv ;-)

Tänkte ta en promenad med vagnen mitt på dan i det fina vädret men när jag bäddat ner "Jum Jum" i vagnen på altanen och skulle köra iväg upptäckte jag att ett av hjulen var avplockade. Pappa hade glömt att sätta tillbaka det. Vår andra vagn står hos mormor och morfar så den kunde vi inte heller ta. NÅVÄL, pallade upp vagnen med vedträn och så fick han sova ute i alla fall. Lika glad för det var han och vilade gott i över en timme.

   




Av duochjagalfred - 13 februari 2012 21:34

21.30 OCH JAG FICK JUST VETA ATT VI INTE HAR NÅGON BARNVAKT I MORGON.

PAPPA/MORFAR SOM VAR TILLTÄNKT HAR BLIVIT SJUK :-(

Ovido - Quiz & Flashcards