- Du å jag Alfred

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av duochjagalfred - 12 februari 2012 23:08

Om några veckor fyller "Jum Jum" 1 år!

Känns som det var igår vi träffades för första gången.

Tiden går så fort!


 

Av duochjagalfred - 12 februari 2012 22:49

När jag och "Jum Jum" vaknade 7.30 var det strålande solsken och termometern visade - 1,8! Var tvungen att gnugga mig i ögonen och kolla igen så det stämde. JIPPI! Bestämde direkt att ett en dag som denna måste upplevas 

på längdskidor/i skidpulkan!

Ringde och kollade hur Freddan hade det på jobbet vid 8 och han hade såklart "jobbigt som satan" en dag som denna i backarna. När vi lagt på skickade han ett mms med en bild på honom i strålande solsken och med Sonfjället som bakgrund från toppen av blästerfjället. Stackars jävla sate alltså! ;-)

Lekte till klockan 9 då det blev dax för en lutare på 45 minuter och därefter gröt och till det Alfreds favoritdryck, morfars svartvinbärssaft! Han dricker den tills han inte får någon luft och måste sluta, sen tar han ett andetag och vill direkt efter det ha mera ;-)

Fick med oss hundarna och mamma/mormor oxå och så bar det av vid 11 tiden.

Alfred älskar att ligga i skidpulkan och han som annars bara sover korta stunder på dagarna kan i den sova flera timmar.

Vi åkte i ca 1,5 timmar och han sov nästan hela vägen. Hundarna myste som bara den dom oxå när dom fick springa längst skoterspåren i skogen. Vi fick en som norskarna skulle beskriva den, - hygglig go tur!

Ikväll har jag jobbat. Viktor som var en av de två grabbarna från Härjedalen och enda svenskar att delta i Atlantic rowing race och ro på atlanten höll föredrag i min möteslokal och jag stod för fikat. Det var knökfullt av folk och man fick uppleva hela känsloregistret när han berättade om deras äventyr som höll på att kosta dom livet.

Dom har även startar en stiftelse som heter 2 vänner och som ska hjälpa barn och ungdomar i jämtlands län som mår dåligt. Otroligt bra jobbat!

"Jum Jum" och "farsan Baloo" var hemma och fixade middag som dom sen bjöd mig, mamma/mormor & pappa/morfar på.

Mums!




Ovido - Quiz & Flashcards