- Du å jag Alfred

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

20120224 Sämre igen

Av duochjagalfred - 24 februari 2012 12:58

Idag är "Jum Jum" sämre igen.  Inte ett dugg matfrisk och vill bara sova.    

Lyckades få i honom ett mellanmål nyss men då somnade han nästan sittandes i stolen.

Fick ett leende i morse i alla fall.

Mammas lilla älskling!

 

För att hålla mig sysselsatt och inte behöva fundera så mycket har jag ägnat mig åt att baka idag.

Har blivit äppelkakor, biskvier och tranbärsbröd.


     


Freddan har kollat upp vilken hälsocentral som har jouren över helgen och som tur är har Hede den.

Jag och "Jum Jum" har varit på hälsocentralen men det verkar bara som att han är vanligt förkyld med hög feber så bara att avvakta.

När vi kom hem hade han piggnat på sig lite och åt av mammas nybakade bröd och drack lite saft.

Efter det ville han vila så nu sover han igen.

   

Har hänt en jobbig grej till oxå. I tisdags morse vid 6 tiden fick min gu`far S en hjärtattack och hans liv gick tyvärr inte att rädda. Träffade honom förra fredagen för sista gången. Skrämmande tanke att helgen som skulle komma skulle bli hans sista. Ambulansen som vi åkte in med till Östersund måste just ha hunnit hem till Hede när det hände.

När någons hopp tänds släcks någon annans...

Jag blev ombedd att sköta maten & fikat på begravningen nästa fredag och självklart ville jag ordna det för min gu`far. Kruxet är att min personal är bortrest och jag är både nyopererad och måste jobba i butiken då.

Som tur är har jag världens bästa mamma, moster och morbrors-fru som ställer upp och jobbar och hjälper mig då.


Det glittrar så gnistrande vackert i ån
det kvittrar så lustigt i furen
Här ligger jag lat som en bortskämd son
i knät på min moder naturen.
Det sjunger och doftar och lyser och ler
från jorden och himlen och allt jag ser/ Fröding

Vila i frid

 
 
Ingen bild

Farmor & Farfar

25 februari 2012 18:59

Stackars lilleman, kunde väl fått bli frisk nu. Men han ser ut att gilla mammas goda bröd. Så mycket fint härligt bröd du bakat Sara.
Beklagar sorgen efter din "gu`far". Jaa, inget vet vi om morgondagen. Och tur är kanske det.
Va rädda om er, kram från oss två.

 
Ingen bild

Åse

26 februari 2012 19:53

Hoppas han kryat på sig!
Kramar från Karlsborg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av duochjagalfred - 9 april 2014 10:55

Får man skriva önskelistor när man ska fylla 32? På sin egen blogg tror jag det är ok      * Tunna vantar (typ längdskidhandskar) stl 9   * Färgglada träningskläder (Storlek M på tights och L/XL på överdelar beroende på hur tighta dom är) ...

Av duochjagalfred - 22 mars 2014 12:25


Idag har vi haft en fantastisk dag med både kälk och längdåkning tillsammans med mormor och hundarna. Gofika i skogen och solen högt på himlen. Kan inte bli bättre! ...

#4

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:36

  - Du vet att handspriten är för utvärtes bruk va? "Vaktis" på jobbet som arbetar i rummet intill där jag sitter och pratar tok med några riktiga pantertanter ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:31

En kväll när jag skulle sätta på mig pyjamasen utbrister Alfred - Mamma, du har spenar precist som kossan du! Är du en ko mamma? ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:13

    Ibland får man va med om såna samtal som ger en lyckorus och gör hela ens dag. Idag var en sån dag.   - Har du några barn? - Ja, jag har en liten pojke på snart 3 år. - Jaha...har du några barnbarn också? ...

Ovido - Quiz & Flashcards