- Du å jag Alfred

Alla inlägg under mars 2013

Av duochjagalfred - 14 mars 2013 11:51

Nu har jag ett problem som måste lösas snarast för att jag ska kunna ta mått och beställa min brudklänning som det är ca 3 månaders leveranstid på.

Vill ha lite tid att spela med utifall att den skulle behöva justeras och då måste jag beställa den nu.

Mitt problem är att klänningen är aningens urringad både bak och fram så jag måste ha underkläder som är detsamma. Eftersom jag har en större byst tror jag tyvärr inte att tejpa funkar.

Hjäääälp!!!!


Av duochjagalfred - 13 mars 2013 20:24


I går hade Alfred tid hos dokton i Östersund som vi väntat på några månader.

Besöket gick hur bra som helst och doktorn berömde Alfred flera gånger. Han tyckte att Alfred var så himla go och sa att det inte är ofta att barn som inte ens fyllt 2 år är så med i samtalet och pratsamma.  Doktorn hade haft fram en massa leksaker på golvet för att han och jag lättare skulle kunna prata ostörda och efter en stunds lek började Alfred städa ihop självmant och hängde tillbaka korgen där den hade suttit på väggen. Städar han till och med självmant sa doktorn förvånad. Doktorn frågade var Alfreds mage var -Hann! svarade Alfred och drog upp tröjan. I rummet satt en stor tavla som Alfred ställde sig och tittade på.

- Ser du vart hunden är? frågade doktorn -Daan! svarade Alfred och pekade på hunden längst ner i vänstra hörnet.

Doktorn kunde inte hålla sig för skratt när Alfred svarade på allt på Härjedalska. -Dialekt hör jag sa han och skrattade.

När besöket var över och vi skulle gå (och jag redan var stolt som en tupp) gick Alfred fram till doktorn, tog i hand och sa -kack kack! (tack tack)

Då brast det för både mig och doktorn och vi skrattade båda gott (och mammahjärtat sprack av stolthet)


Av duochjagalfred - 10 mars 2013 20:30

Idag har vi bara varit hemma på baksidan och myst i solen.

Grillat kolbulle, skottat av soldäck och bara göttat oss.

Vid 18 åkte Freddan tebax till Sandö vilket va mindre kul men nu äre bara en vecka kvar och sen får vi ha honom hemma ända tills i maj! :-)


   



 



Av duochjagalfred - 9 mars 2013 18:34

 

Idag har vi haft en heldag i slalombacken tillsammans med familjen Hellström/Nilsson.

Grabbarna grus lekte som vanligt jättebra ihop.

Alfred tyckte att det var jättespännande att hälsa på alla roliga "filurer" i backen och fick tillslut in det rätta knixet på skidorna. När pappan berömde honom när han var så duktig på skidor svarade Alfred - KUNG! ;-)

Vi grillade, fikade och myste hela dan.

Jag och Sofie fick göra en egen tur på skidor och eftersom jag inte åkt på 6 år slutade det naturligtvis med en riktig praktvurpa! ;-)

 


       

Ovido - Quiz & Flashcards