- Du å jag Alfred

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

2011-12-27 Lilla julafton

Av duochjagalfred - 28 december 2011 01:42

Fick ett abrupt uppvaknande av att telefonen ringde som en galning. Var från jobbet.

C hade hyrt ut möteslokalen på morronen och dom som hyrde den på juldan hade inte lämnat tillbaka nyckeln. Leta reda på telefon nr till ansvarig fort som satan medan jag samtidigt ringde hyresvärden och bad honom låsa upp. Alltid ska det krångla men inget är omöjligt ;-)

Som tur var hade grabbarna tagit mina ord på allvar och lämnat lokalen i gott skick så det fixade sig.

Är så himla trött på dagarna. Orkar ingenting känns det som. Har fått nog av att städa varenda gång jag är ledig så nu skiter jag helt enkelt i det och gör bara det jag gillar allra mest - umgås med min son! <3

Idag har han haft en sån där dag när han inte vill vara ensam en enda sekund och helst ska vara i famnen hela tiden.

Inte mig emot! ;-) På kvällen hade vi lilla julafton med min bror och hans familj som inte kunde komma hem i jul som det var planerat pga att han hade brandjour. Alfred badade och klädde upp sig innan och var jätteglad hela kvällen. Han tycker att det är så roligt att vara bland mycket folk.  På slutet var han så trött att han blev alldeles rödblommig i ansiktet men inte ens då var han grinig. När vi satte honom i bilen för att åka hem somnade han på en sekund ;-)

Underbara barn!!

Av sina kusiner fick han en stor brandbil i julklapp som jag tippar på kommer bli flitigt använd så fort han vaknat.

I morron måste vi hitta på något och inte bara vanka omkring här hemma och skrota.

Jag blir alldeles mosig i hela huvudet. Hoppas på bättre väder och MYCKET MINDRE storm!

Klockan är 2 nu och jag kan som vanligt inte sova så jag får hoppas på att han inte vaknar allt för tidigt...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av duochjagalfred - 9 april 2014 10:55

Får man skriva önskelistor när man ska fylla 32? På sin egen blogg tror jag det är ok      * Tunna vantar (typ längdskidhandskar) stl 9   * Färgglada träningskläder (Storlek M på tights och L/XL på överdelar beroende på hur tighta dom är) ...

Av duochjagalfred - 22 mars 2014 12:25


Idag har vi haft en fantastisk dag med både kälk och längdåkning tillsammans med mormor och hundarna. Gofika i skogen och solen högt på himlen. Kan inte bli bättre! ...

#4

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:36

  - Du vet att handspriten är för utvärtes bruk va? "Vaktis" på jobbet som arbetar i rummet intill där jag sitter och pratar tok med några riktiga pantertanter ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:31

En kväll när jag skulle sätta på mig pyjamasen utbrister Alfred - Mamma, du har spenar precist som kossan du! Är du en ko mamma? ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:13

    Ibland får man va med om såna samtal som ger en lyckorus och gör hela ens dag. Idag var en sån dag.   - Har du några barn? - Ja, jag har en liten pojke på snart 3 år. - Jaha...har du några barnbarn också? ...

Presentation

Plötsligt fick allt mera mening!
Alfred 2011-04-04

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards