- Du å jag Alfred

Alla inlägg den 28 december 2011

Av duochjagalfred - 28 december 2011 20:47

Idag gjorde jag, Alfred, Ilian och Nike en utflykt till Björnrike för att hälsa på Freddan på sitt nya jobb.

När vi kom dit stod han i en av liftarna medan den riktiga "liftwaffen" var på lunch.

När han kom tillbaka fick ungarna låtsasköra skotern en stund innan vi satte oss i bilen och åkte till Hedeviken för att fika hos gammelmormor och gammelmorfar innan vi sen åkte tillbaka till Hede igen.

Nike ville följa med oss hem en sväng och jag hjälpte henne att måla naglarna och klistra på "diamanter". 

Bäst att passa på att göra riktigt girly stuff när tillfället ges, händer ju inte så ofta i det här testosteronstinna hemmet ;-)

       



Av duochjagalfred - 28 december 2011 01:42

Fick ett abrupt uppvaknande av att telefonen ringde som en galning. Var från jobbet.

C hade hyrt ut möteslokalen på morronen och dom som hyrde den på juldan hade inte lämnat tillbaka nyckeln. Leta reda på telefon nr till ansvarig fort som satan medan jag samtidigt ringde hyresvärden och bad honom låsa upp. Alltid ska det krångla men inget är omöjligt ;-)

Som tur var hade grabbarna tagit mina ord på allvar och lämnat lokalen i gott skick så det fixade sig.

Är så himla trött på dagarna. Orkar ingenting känns det som. Har fått nog av att städa varenda gång jag är ledig så nu skiter jag helt enkelt i det och gör bara det jag gillar allra mest - umgås med min son! <3

Idag har han haft en sån där dag när han inte vill vara ensam en enda sekund och helst ska vara i famnen hela tiden.

Inte mig emot! ;-) På kvällen hade vi lilla julafton med min bror och hans familj som inte kunde komma hem i jul som det var planerat pga att han hade brandjour. Alfred badade och klädde upp sig innan och var jätteglad hela kvällen. Han tycker att det är så roligt att vara bland mycket folk.  På slutet var han så trött att han blev alldeles rödblommig i ansiktet men inte ens då var han grinig. När vi satte honom i bilen för att åka hem somnade han på en sekund ;-)

Underbara barn!!

Av sina kusiner fick han en stor brandbil i julklapp som jag tippar på kommer bli flitigt använd så fort han vaknat.

I morron måste vi hitta på något och inte bara vanka omkring här hemma och skrota.

Jag blir alldeles mosig i hela huvudet. Hoppas på bättre väder och MYCKET MINDRE storm!

Klockan är 2 nu och jag kan som vanligt inte sova så jag får hoppas på att han inte vaknar allt för tidigt...



Presentation

Plötsligt fick allt mera mening!
Alfred 2011-04-04

Senaste inläggen

Länkar

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards