- Du å jag Alfred

Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

Mitt nya liv å jag

Av duochjagalfred - 17 mars 2013 08:29

Känns som att jag har börjat ett nytt liv..eller kanske har jag börjat leva igen.

Dom senaste 2 åren har varit både dom värsta och dom bästa i mitt liv. Att vi fick just Alfred har varit det bästa men att samtidigt bli (som jag har förstått det nu) obotligt sjuk är det värsta.

All denna värk har gjort att jag tillslut inte kände igen mig själv och har tärt otroligt både fysiskt och psykiskt!

Från att ha varit en aktiv person som var pigg på det mesta tvingas jag nu att välja med omsorg när jag KAN vara aktiv och fått lära mig att alltid tänka mig för innan jag SKA vara aktiv. Vissa dagar kan jag bestiga berg men andra kan den största bedriften under hela dagen vara att ta sig ur sängen. Det har känts så himla orättvist många gånger och bemötandet jag fått på hälsocentralen och sjukhuset under all kritik.

Jag har helt enkelt inte varit frisk nog för att orka vara sjuk och därför hamnat mellan stolarna allt för många gånger. All besvikelse har gjort att jag brytits ned psykiskt och inte orkat annat än att titta på medan skeppet har sjunkit.

Alla dessa kanske och oklara besked har gjort mig ännu öppnare, rakare och ärligare och jag har medvetet tagit en kliv ifrån människor som innehåller för många kansken.

Om folk inte skulle gå in så himla hårt för att vara hemliga skulle det heller inte finnas så många myter om dom!

Ena dagen åska och andra dagen solsken, det är väl så livet ser ut för dom flesta så vad finns det att hymla om?

Jag begär inget medlidande men däremot förståelse för att jag precist som du gör allt jag kan för att göra varje dag till den bästa möjliga men att det ibland, som också för dig, skiter sig totalt!

Låter som ett negativt inlägg det här nu men det är absolut inte meningen. Jag känner mig mer possitiv nu än förut under dessa två år och jag är glad över att jag har fått gjort den här resan med mig själv och kommit ut ännu starkare än förut. ( Å då ska ni bara veta hur stark jag var innan ;-) )






 
 
Ingen bild

annelie

1 april 2013 13:42

Bästa fina Sara
Skönt att allt börjar vända nu och ni kan se fram mot en skön vår och en sommar som innehåller en av de största finaste dagarna i ert liv
kram Annelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av duochjagalfred - 9 april 2014 10:55

Får man skriva önskelistor när man ska fylla 32? På sin egen blogg tror jag det är ok      * Tunna vantar (typ längdskidhandskar) stl 9   * Färgglada träningskläder (Storlek M på tights och L/XL på överdelar beroende på hur tighta dom är) ...

Av duochjagalfred - 22 mars 2014 12:25


Idag har vi haft en fantastisk dag med både kälk och längdåkning tillsammans med mormor och hundarna. Gofika i skogen och solen högt på himlen. Kan inte bli bättre! ...

#4

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:36

  - Du vet att handspriten är för utvärtes bruk va? "Vaktis" på jobbet som arbetar i rummet intill där jag sitter och pratar tok med några riktiga pantertanter ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:31

En kväll när jag skulle sätta på mig pyjamasen utbrister Alfred - Mamma, du har spenar precist som kossan du! Är du en ko mamma? ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:13

    Ibland får man va med om såna samtal som ger en lyckorus och gör hela ens dag. Idag var en sån dag.   - Har du några barn? - Ja, jag har en liten pojke på snart 3 år. - Jaha...har du några barnbarn också? ...

Ovido - Quiz & Flashcards