- Du å jag Alfred

Direktlänk till inlägg 14 februari 2013

Shit happens!

Av duochjagalfred - 14 februari 2013 05:12

Är så trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen!

Sov inte ens en sekund igår natt och efter att ha varit vaken ett och ett halvt dygn i sträck var jag som en zombie när jag kom hem från jobbet.

Somnade som en stock på soffan kl 19 för att sen vakna av Affof's gallskrik klockan 00.45

Ännu en natt med nattskräck hade just börjat...

Grannarna tror väl att vi är elak mot stackarn för han gråter verkligen så ont, så gällt och så fullständigt!

Ingenting vi gör kan ställa saker tillrätta för honom och det är bara att härda ut utbrotten och försöka vara så bra föräldrar man kan (med andra ord, man känner sig kassast i världen!)

Under fyra timmar såg det ut såhär hos oss fast med en gallskrikande Affof i bakgrunden hela tiden  http://www.youtube.com/watch?v=bKHdVqXIu54

När allt tillslut lugnade ner sig somnade Freddan i vår säng, Alfred i faffas säng och jag låg på soffan klarvaken och tänkte ännu en gång "Shit happens!"...

Överlever jag tills helgen ska jag fira ordentligt med 8 timmars sömn och en gurkskiva på vardera ögonlock!   



 
 
Ingen bild

Brunflo reläx

14 februari 2013 10:21

Hallå där, ni vet var ni sover bäst. Finns lediga rum nu.
Stackars Affe, måste ha ont. Eller mardrömmar pga oro när han varit på dagis.
Kram på er idag på alla hjärtans dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av duochjagalfred - 9 april 2014 10:55

Får man skriva önskelistor när man ska fylla 32? På sin egen blogg tror jag det är ok      * Tunna vantar (typ längdskidhandskar) stl 9   * Färgglada träningskläder (Storlek M på tights och L/XL på överdelar beroende på hur tighta dom är) ...

Av duochjagalfred - 22 mars 2014 12:25


Idag har vi haft en fantastisk dag med både kälk och längdåkning tillsammans med mormor och hundarna. Gofika i skogen och solen högt på himlen. Kan inte bli bättre! ...

#4

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:36

  - Du vet att handspriten är för utvärtes bruk va? "Vaktis" på jobbet som arbetar i rummet intill där jag sitter och pratar tok med några riktiga pantertanter ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:31

En kväll när jag skulle sätta på mig pyjamasen utbrister Alfred - Mamma, du har spenar precist som kossan du! Är du en ko mamma? ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:13

    Ibland får man va med om såna samtal som ger en lyckorus och gör hela ens dag. Idag var en sån dag.   - Har du några barn? - Ja, jag har en liten pojke på snart 3 år. - Jaha...har du några barnbarn också? ...

Ovido - Quiz & Flashcards