- Du å jag Alfred

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av duochjagalfred - 4 februari 2013 19:15

Hittade ingen annan lösning än att jag fick hålla caféet stängt idag.

Alfred är superhängig och har sovit i stort sett hela dan.

Vaknade med krupphosta och eftersom han vägrade dricka bricanylen så ringde jag till hc för att kolla om han kunde få komma in och inhalera. Ett doktorsbesök senare visade det sig att han hade öroninflammation i båda öronen + krupp. Pencillin och kruppmedicin utskriven och nu är det bara att hoppas att han blir frisk så snart som möjligt.

Hade tänkt att Freddan skulle vara hemma med honom i morron då jag inte kan men det visade sig att han var ensam på jobbet. Mormor jobbar, morfar jobbar....ringde till farfar i Brunflo och frågade om han kunde komma och snäll som han är så kommer han ikväll för att vara med "Affof" i morron! Vilken räddning!

Att livspussla är inte alltid det lättaste..

   


Av duochjagalfred - 4 februari 2013 13:18

Det här med att planera ett bröllop är inte det enklaste med en brudgum som tror att allt löser sig av sig själv ;-)

Jag har ju lixom noll tid över oxå så det står väldigt stilla och pysslet jag köpte när vi var till Östersund är fortfarande orört.

Ja ja, de e tur att man har tid på sig! ;-)  

Ovido - Quiz & Flashcards