- Du å jag Alfred

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2012

Har kommit på en grej!

Av duochjagalfred - 9 oktober 2012 21:35

Det här med att blogga är ju faktiskt en himla bra grej om man som jag har minne som en guldfisk.

För några år sen bloggade jag skapligt effektivt och när jag nu kollat igenom den gamla bloggen inser jag att det mesta faktiskt är glömt. Skrattade som en galning åt många fina bortglömda minnen och kom på att jag nu faktiskt kan blogga, inte bara för min egen skull utan också för Alfreds.Va kul för honom att kunna gå in här och läsa om allt knasigt och kul han varit med om. Vår data har ju inte bara kraschat 1 utan 2 gånger, och när den gjorde det tog den dessutom med sig alla våra foton, vilket innebär att Fredrik och jag inte har ett enda kort från våra 6 första år tillsammans. Att vi borde att framkallat korten behöver ni inte påminna oss om! Allt ligger ju så "säkert" i datorn...

I alla fall så har jag nu, tack vare att jag hittade den gamla bloggen även hittat en massa bilder som jag kunnat spara...i datorn *hahahaha*

Hittade även vår resdagbok när vi reste runt i 100 dagar (Thailand, Malaysia, Singapore, Australien, Nya Zeeland, Kina.)

Fy sjutton va jag vill ut och resa igen!! Funderar starkt på att komma över min höjdrädsla och börja arbeta som extrem bergsklättrare eller nått där man får resa runt till olika platser.


I kväll var jag och Alfred på babysim. Alfred simmade som en galning och jag fick knappt hålla i honom. Han plaskade omkring med sina simpuffar och trivdes med livet. Blev jäkligt impad när han kunde vända håll i vattnet helt själv utan att jag ens visade honom hur man skulle göra innan.

Stackars F håller fortfarande på förbrilt med att få till mitt nya kassasystem. (måste nog läggas in efter det här)

Efter simningen var hela familjen bjudna på middag hos mamma och pappa och efter det åkte F tillbaka till mitt jobb och jag, Alfred och mamma åkte ut till skogs med hundarna så dom fick springa av sig.

Ett nytt ord har oxå kommit - Skockan (Skorna)


Ett litet kollage på bilder från vår renoveringen vi gjort i höst.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av duochjagalfred - 9 april 2014 10:55

Får man skriva önskelistor när man ska fylla 32? På sin egen blogg tror jag det är ok      * Tunna vantar (typ längdskidhandskar) stl 9   * Färgglada träningskläder (Storlek M på tights och L/XL på överdelar beroende på hur tighta dom är) ...

Av duochjagalfred - 22 mars 2014 12:25


Idag har vi haft en fantastisk dag med både kälk och längdåkning tillsammans med mormor och hundarna. Gofika i skogen och solen högt på himlen. Kan inte bli bättre! ...

#4

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:36

  - Du vet att handspriten är för utvärtes bruk va? "Vaktis" på jobbet som arbetar i rummet intill där jag sitter och pratar tok med några riktiga pantertanter ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:31

En kväll när jag skulle sätta på mig pyjamasen utbrister Alfred - Mamma, du har spenar precist som kossan du! Är du en ko mamma? ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:13

    Ibland får man va med om såna samtal som ger en lyckorus och gör hela ens dag. Idag var en sån dag.   - Har du några barn? - Ja, jag har en liten pojke på snart 3 år. - Jaha...har du några barnbarn också? ...

Ovido - Quiz & Flashcards