- Du å jag Alfred

Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av duochjagalfred - 25 oktober 2010 20:47

Begär under graviditeten, eller cravings som alla så internationellt kallar det trodde jag bara var en skröna men jises va jag har fått ta tillbaka det.

Får jag inte min naturella fil eller mina djungelvrål varenda dag

så skriker jag rakt ut!

Idag har man genomlidit första dagen på sjukskrivningen.

Fick en hel del pappersarbete gjort! ;-)

Fredrik har gjort sin första dag på brandmansutbildningen i Sveg.

Han tyckte att det var superkul att äntligen få komma igång!

Hundarna har börjat använda den nya hundgården utanför.

Skönt ändå att vara hemma och nära så så man kan ta det lite pö om pö.

Ute en timme, inne en timme osv till en början så dom inte börjar hata att vara där direkt.

När Fredrik kom hem hade jag gjort kyckling i lergryta med smakerna tomat, färsk basilika och ananas och till det ris.

Blev jättegott!

Efter middan tog vi en sväng upp till fjälls för att kolla till stugan.

Alldeles bäcksvart ute så vi fick använda pannlampan ;-)

Tjärn har täckts av ett tjockt lager is så om inte snön hinner före ska vi åka upp på söndag så Freddan får åka långfärdsskrillor.

Hade ju oxå gärna åkt men får snällt titta på nu och ta det lugnt som doktorn sa.


Kom hem strax innan 20.30 och då stack Freddan på innebandyträning.

En annan grej som han längtat efter då han jobbat borta.

Hujeda mig va skönt det är med vardag!





Ovido - Quiz & Flashcards