- Du å jag Alfred

Alla inlägg den 3 februari 2014

Av duochjagalfred - 3 februari 2014 20:51

Inlägget jag gjorde för några dagar sen som handlade om min förtvivlan om alla skriverier i tidningarna om äldrevården blossade verkligen upp till något större än jag någonsin hade kunnat ana.

Morgonen efter när jag kollade telefonen hade jag fått ett meddelande från Rosita som har hemsidan www.hedeinfo.se. Hon frågade om hon fick lägga upp min text på sidan.

Något förvånad svarade jag henne att det kunde hon väl få.

Nu, tre dagar senare har 190 personer gillat min text på hennes sida, många har tagit kontakt för att berätta att texten var så bra och träffande och några har frågat om jag inte ska skicka in den till tidningarna. Jag är helt mållös och väldigt tacksam för all feedback och nu inser jag, ännu mer än förut, hur viktigt det är att kämpa för de äldres rättigheter.

Klicka på länken nedan för att komma till min text på Hedeinfo.

www.hedeinfo.se/index.php/7-nyheter/837-jag-blir-sa-ledsen#frmUdjaComments

Av duochjagalfred - 3 februari 2014 20:42

Efter många timmar inomhus på jobbet under helgen kunde man inte bli annat än överlycklig i morse när vi kollade termometern och såg att det var nollgradigt. Hela familjen var dessutom ledig så snacka om win, win situation ;-)

In med frukosten och sen ut med oss. Alfred ville bygga en stor snögubbe men när vi kom ut insåg vi att det inte fanns någon klabbsnö. Göta petter!

Man får inte va dum så jag tog fram stegen och skottade av all klabbsnö som låg tungt över altantaket och vips så kunde vi bygga en snögubbe och alla var nöjda och glada.

Till lunch grillade vi korv och så hann det byggas en snögrotta också innan alla kläder var blöta.

När vi kom in avslutade vi det hela med mycket plask i badkaret.

Såna här dagar skulle ingen summa pengar i världen få mig härifrån!

             

 


Ovido - Quiz & Flashcards