- Du å jag Alfred

Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av duochjagalfred - 28 oktober 2011 22:52


Var till Sthlm förra helgen för att gå på glada hudikteaterns musikal, Elvis.

Strax innan det började reste alla på sig och kronprinsessan och Daniel kom in och satte sig. Är inte alls särskilt insatt i kungahuset men tycker verkligen att dom gör ett fantastiskt jobb och hade inte velat byta en enda dag med dom. Stor applåd!

Roligt i alla fall att dom dök upp. Showen var helt magisk och jag blev otroligt imponerad och hade inte på världskartan kunnat göra det bättre själv. Vilka stjärnor! Dom hade lagt in ganska många skämt om Pär Johanssons granskning och det var roligast av allt. Helt rätt sätt att tackla den förbannade jantelagen på!  Är så trött på negativa männsikor så att jag vill köra fingrarna i halsen och spy rakt ut! Byt plats och gör samma jobb för en kommunallön så får vi se vad ni tycker efteråt (men då kanske den till och med skulle varit lite högre?). Vad som funkar lönemässigt för de inblandade får väl stå för dom. Papper har väl skrivits och jag tyckte inte att någon verkade missnöjd och då ska väl inte ni vara det heller som inte har ett skit med det hela att göra? Fick veta i pausen av en av våra vänner vars lillebror är lika gammal som Pär och har gått i samma klass som honom att Pär arbetat med denna show sen 1996! Kanske dax att stålarna börjar rulla in? Allt är dig väl unt Pär, grattis!


När jag nu ändå är uppretad måste jag få spotta ur mig lite till.

Hur tänker vissa när dom skriver sin status på fb egentligen.

- Skicka ut ..... ur idol, är så jävla dålig...

med mera, med mera, med mera.....

"VUXNA"människor.

Ring och rösta istället om din åsikt så nödvändigt måste ge utspel.

 Är inte ungdomarna det sköraste vi har i samhället? Var det inte då vi själva var som mest osäkra?

Var det ett högkvarter för mobbare dom som grundade facebook hade i tanken?

Alla dessa namn som skrivs ut för allmän beskådan i samband med en negativ kommentar är människor. Vad dom som sitter vid tangenterna är vet jag inte. Alla borde ju kommit så långt i tankebanorna att dom fattar att personen dom just skrev skit om är någons barn, någons allra käraste....en riktig människa.

Vart tog mänskligheten vägen?


På jobbet händer det nya grejor varje dag! C jobbade bara idag denna vecka för att jag ska kunna vara ledig med Alfred nästan hela nästa.

Vi bakade tårta, bakelser, wieneråttor och frukostbröd så köket fick bekänna färg.

Det är så himla roligt att jobba tillsammans med C. Vilken otroligt härlig person! Nemas problemas lixom!

I morgon ska jag pröva på en ny grej och köra melodikrysset på jobbet. Krysset skriver jag ut på datorn och sen får dom som köper fika ett och så hjälps vi åt att lösa det under programmets gång.

Har inte riktigt hunnit gå ut med det än så vi får väl se om det kommer nån i morron.

Har uppdaterat hemsidan lite oxå.

www.storgatan12.se





Ovido - Quiz & Flashcards