- Du å jag Alfred

Alla inlägg under september 2011

Av duochjagalfred - 6 september 2011 19:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av duochjagalfred - 1 september 2011 01:31

Klockan är över 01:30 och jag kan inte sova. *suck*

Många tankar om den nya lokalen som snurrar i mitt huvud nu, och så får jag inte missa att beställa allt till den nya menyn i morgon när dom ringer från Svensk cater.

Renoveringen går i alla fall framåt och lokalen börjar ta form på riktigt. Den kommer rent ut sagt att bli skit fin och folk i byn är nästan mer än lovligt nyfikna nu! :-)

I går fick vi många hyllplan på plats och hann även med att packa upp en massa nyheter.

Insåg när vi hade packat upp att jag inte kommer få plats med alla grejor. Väntar på 5 ggr så mycket nyheter till + att allt jag redan har i den befintliga butiken ska få plats = omöjligt! Har hittat några nya återförsäljare vilket alltid är lika kul och så ska vi börja sälja nygräddat frukostbröd varje lördag framöver.

Några nya märken är Gastronomi leverantören & Koziol.

Tänkte även börja sälja garn och idag kom en hel låda fylld med prover från det norska märket Viking. Eftersom jag tyvärr inte lärt mig att sticka själv än så fixade jag snabbt ihop en expert jury bestående av mamma,syster och M.

Det klämdes och kändes, bläddrades i kataloger och bestämdes färger.

Väntar in katalog från ytterligare en leverantör så jag ska jämföra så fort den kommer.

Jag älskar att blanda gammalt och nytt och att återanvända saker & göra dem till något helt annat och det syns verkligen i min nya lokal.

Köpte provhytterna som användes av den gamla hyresgästen och dom fungerar nu som skiljeväggar, gammal taggtråd som min morfar hittat i skogen ska nu användas som krokar att hänga smycken på. En gammal trävägg som förut användes som skyltfönster har nu blivit en fondvägg och idag har vårt stora projekt varit att hitta gamla kabelvindor som ska få ett nytt liv som bord på världens trivsammaste cafè (tänk vilken pension! ;-)

Åkte till ett elföretag för att fråga om dom kunde tänkas ha några jag kunde få.

Gick in och frågade och ett bord var fixat! På vägen dit ropar mamma i baksätet att hon såg en kabelvinda i exakt rätt storlek på baksidan av Samhall så jag gick in och frågade där oxå. Dom visste inte ens att det låg en halvt förmultnad kabelvinda på baksida så när jag visade log dom bara och sa att jag gärna fick ta den ;-)

Vart skulle jag finna den tredje och sista pusselbiten? Åkte runt varenda industrilokal + kommunförrådet men utan någon lycka. Tillslut hamnade vi på en liten skogsbilväg (har sett en helt ny sida av Hede idag som jag aldrig sett förut) och där på en gräsplätt stod 2 gamla bilar, en trasig lastbil och...en kabelvinda!

Något större än de andra två men vad gör det om 100 år?

När solen gått upp ska jag på jakt efter gamla ledkryss. Har ju det som logga och har kommit på en idè om hur jag ska smycka fasaden ;-)


Kan inte berömma min son nog.

Han är verkligen världens snällaste unge.

Han bara hänger med morsan på alla upptåg och säger inte så mycket som ett pip. (bara sitter i babysittern och flirtar hej vilt med allt och alla)

Störtskön kille!!!!!

Åkte hem från lokalen med honom en sväng i kväll medans F & P drog om elen.

Alfred älskar att bada så som tack för att han är bäst fick han sprattla av sig ordenligt i badkaret och sen blev det både mys och bus i soffan innan det var dax att fara upp och göra ett sista ryck för dagen.


Hemmet är en salig röra och jag tror inte att en en enda pryl ligger där den borde men jag är på tok för lycklig för att orka bry mig.





Ovido - Quiz & Flashcards