- Du å jag Alfred

Alla inlägg under augusti 2011

Av duochjagalfred - 20 augusti 2011 21:54

                                             

Av duochjagalfred - 20 augusti 2011 21:42

Är man för gammal för önskelistor när man närmar sig 30?

Något jag verkligen önskar mig är en systemkamera...och gärna en fotokurs.

Jag tycker att det är något magiskt med att fota, att fånga ögonblick!

Något jag hatar är dock att göra det med en skitkamera :-(


 

Av duochjagalfred - 19 augusti 2011 12:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av duochjagalfred - 17 augusti 2011 23:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av duochjagalfred - 14 augusti 2011 19:59

Längesen jag skrev nu men har haft fullt upp.

Vår semester i Öregrund var helt underbar och vi kan inte tacka Bea, bror, Nettan och Crippe nog för den fantastiska maten vi fick under vår vistelse.

På vägen hem stannade vi på Orsas camping i 2 nätter. Besökte orsa björnpark och insåg att det här med att campa faktiskt är vår grej ändå, eller i alla fall kunde bli utan alla 100 miljoner grejor i husvagnen som vi hade nu ;-)

Hade varit på ikea, shoppat loss i öregrund och dessutom fått massa grejor till Alfred av hans kusiner som dom inte längre använder, däibland en rutschkana och ett gossedjur av samma storlek som ett föl så vi bodde som packade sillar kan man lugnt säga ;-) När vi kom hem var hela hemmet städat (vilket snabbt blev ostädat efter att vi burit in allt från husvagnen och bilen) av farmor och farfar som varit hundvakt medan vi var borta. Farfar hade byggt en altan till hundarna i hundgården och påbärjat ett litet förråd intill. Han hade oxå gjort dörrar till förrådet där vi förvarar soptunnan och återvinningskärlen och farmor hade målat det i samma färg som huset.

Tack snälla ni! Vilka svärföräldrar jag har! Jag hann knappt in genom dörren förrän jag hade jobb upp till öronen (baksidan av att vara egen) Satt uppe halva natten, hela dagen efter och till runt 2 tiden den natten innan jag kunde slappna av lite.

Eftersom jag inte kommer åka på Formex-mässan 1-4 september gäller det att få in julordrarna i tid om man ska ha en chans innan allt är slut och nu när jag ska flytta till ny lokal måste jag ha något att sälja.

Pappa och Freddan har hjälpt mig att riva en vägg i den nya lokalen och på onsdag ska jag börja måla :-)

I helgen har Storgatan 12 varit med på Game Fair mässan i Bruksvallarna.

Jag oc S åkte klockan 7 på lördag morgon. Fredrik och Alfred kom upp lite senare med allt vi glömt ;-) På vägen hem pratade jag och Fredrik och bestämde att vi skulle fixa söndagen själva utan S så hon fick vara ledig. I morse bestämde vi att jag ska jobba i morgon så hon kan vara ledig då oxå. Måste försöka spara in pengar nu när massa varor är på väg in som ska betalas i samma veva.

Mässor är roliga. Man får träffa så himla mycke trevligt folk! Förvisso slitigt med allt upp och ned packande men framför allt ROLIGT!

Fick möjlighet att pröva soldaternas stridsvästar, vilket jag naturligtvis inte kunde motstå ;-)

Vägde x antal kilo och jag blev INTE sugen på att jogga...


Ovido - Quiz & Flashcards