- Du å jag Alfred

Alla inlägg under januari 2014

Av duochjagalfred - 23 januari 2014 09:37

 

Nu är det klart.

Den 30/1 kl 9 påbörjar jag en ny utbildning till undersköterska!


Av duochjagalfred - 22 januari 2014 20:39

         

 

I morse visade termomentern -25. Något förbättrat om man jämför med gårdagens -34.4 men ändå inte så pass bra så vi kunde göra nått utomhus.

Efter frukost packade vi därför badkläderna och for till Storhogna.

 Passade på att äta i deras mysiga vinterträdgård innan vi åkte hem igen.

 

 

Av duochjagalfred - 22 januari 2014 18:38

 

Nu är det bokat och klart. I sommar åker vi på semester till legoland!

 

     


Av duochjagalfred - 22 januari 2014 17:56

I bröllopspresent fick vi presentkort på Tallink silja line på 2500:- som vi hade skrapar ihop under möhippa och svensexa av våra kära vänner. Den 21-24 februari ska vi utnyttja det och åka på en liten bröllopsresa hela familjen.

Vi har valt att åka till Tallinn. Bokade en hytt med dubbelsäng och fönster och självklart buffè både till och från Tallinn och väl på plats kommer vi bo i ett deluxerum som är något större på Tallink spa & conf. hotell som har ett badhus oxå. Ska bli så roligt att se Alfreds min när han ser den stora båten och badhuset i Tallinn. Finns även ett Zoo i Tallinn som vi kanske gör ett besök till   

     


Av duochjagalfred - 20 januari 2014 20:45

   

 

 

Idag har jag och Alfred varit ute och lekt i snön. Kallt och bistert på morgonen men sen kom solen och nu börjar den faktiskt värma!

 


 

 

Av duochjagalfred - 15 januari 2014 04:31

Jag är inte speciellt lättväckt men jag blir pigg på 1 sekund från det att jag vaknar.

Som tur är brukar Freddan va mer lättväckt än mig så han har varit den som oftast hunnit vakna först om Alfred bökat på om nätterna. Freddan kan lätt somna om på 1 sekund istället medan jag istället blir vaken för dagen.

I natt vaknade jag först. Kl 02.15 kom Alfred på att han va hungrig och ville ha välling. Försökte först att få honom att somna om men han gav sig inte och eftersom vi var på badhuset hela familjen igår kväll och Alfred gjorde slut på varenda energi i kroppen så kunde jag förstå om han behövde lite extra i magen.

I samma ögonblick som jag kliver ur sängen konstaterar jag att loppet är kört för i natt...

Ja ja nu är ju klockan i alla fall 04.40 och jag har hunnit få i mig frukost så en morgonpromenad med hundarna passar väl bra    




Av duochjagalfred - 14 januari 2014 21:00

 

Måndag - tisdag denna vecka har Freddan haft utbildning med jobbet. Repetitions övningar av första hjälpen i terräng med skidpatrullörer från hela Sverige.

 

 

Av duochjagalfred - 6 januari 2014 16:30

Idag fick det vara slut med julen för vår del.

Granen flyttade ut igen och tomtarna packades ner i kartonger.

På kvällen rev Alfred pepparkakshuset oxå.


         


Ovido - Quiz & Flashcards