- Du å jag Alfred

Alla inlägg den 21 juli 2011

Av duochjagalfred - 21 juli 2011 19:21


Idag kom äntligen fotoboken jag gjort till Alfred med bilder från förlossningen!


 


Dynamit Harry

 

- Vilken jävla smäll!

Av duochjagalfred - 21 juli 2011 14:50

Idag har jag faktiskt fått en hel del gjort, och ändå är klockan inte ens 15 än.

Bra där Sara!

Jag började med att ringa Fjällhälsan i morse och forska i om det fanns möjlighet att låna en rullstol till m. Efter lite fixande och trixande blev det bestämt att det kommer en på onsdag som jag kan hämta.

Tycker att det borde bli lättare för henne att sitta i en sån än att hon ska möes å gå när hon har så ont. Med rullstolen kan hon ju ta sig ut i trädgården och titta på när jag rensar ogräset ;-) När jag ringde henne och talade om tyckte hon först att det va onödigt att lägga ut resurser på en så skröpplig människa ;-)

- Vem är annars dessa resurser till för? Det finns faktiskt människor som jobbar 8 timmar per dag för att underlätta för er som är skröppliga och då måste ni väl visa er uppskattning över det och ta emot den hjälp som erbjuds? och tänk i höst m då kan du ju åka ut i skogen och titta på alla fantastiska färger och dra i dig massor av frisk luft och det mår alla bättre av, både skröppliga och oskröppliga,.

- Men vem ska skjutsa mig då?

- De ska jag, så håll i hatten!

och så skrattade vi precist sådär som vi alltid gör tillsammans.  

Innan vi la på luren sa m att det faktiskt kunde va bra att ha en rullstol ;-)

Jag har tvättat, hängt tvätt och vikt tvätt.

Jag har varit till banken och fixat med S lön.

Jag har varit till serviceboxen och bankat.

Jag har vattnat alla våra blommor och buskar rikligt.

Jag har trimmat gräset i hundgården.

Jag har städat altanen.

Jag har hämtat ut nya brandvarnare på posten.

Jag har varit på jobbet en sväng.

Jag har ringt försäkringskassan och delat upp föräldraledigheten.

Jag har fyllt bilen med sånt som ska gå upp i rök.

Jag har lekt med Alfred och gjort massor av magpruttar på hans lilla mage och började gråta av lycka när han kiknade av skratt.

 

Nu sover han men när han vaknar ska jag dammsuga och skura golvet oxå och sen ska jag klippa gräset så fort "gubben pettsson"" kommer hem.

Laddar just nu upp med lite mellis

 


Hade tänkt ta en premiärtur med barnvagnen sen vi bytte till sittdelen igår men eftersom det varit storkhett idag ville jag inte utsätta A för att sitta i en pöl av svett så det får bli en annan dag. Idag har vi sattsat på att vara nakenfis hemmavid istället ;-)

Ikväll om vädret håller i sig ska vi ta med oss hundarna, S och P + alla barn och åka ut till skogs och grilla korv.




Ovido - Quiz & Flashcards