- Du å jag Alfred

Alla inlägg den 30 november 2011

Av duochjagalfred - 30 november 2011 23:39

I går var jag och Alfred på babysim.

Han tyckte att det var jätteroligt och sprattlade som bara den.

När vi kom hem vid 18.30 tiden hann han precis få i sig en flaska välling innan han somnade.

- Shit, tänkte jag, nu kommer han vakna skita-tidigt i morron.

Han vaknade inte förrän 10!! HAHAHAHAHAHA.

Att va din mamma Alfred är verkligen ett riktigt drömjobb kan jag bara konstatera.

Vi myste i sängen ända tills S skickade sms vid 11 tidigt och ville att vi skulle komma upp på familjecentrum och äte sopplunch så Alfred och kompisen M fick leka lite.

Klädde på oss och Alfred fick äta en flaska välling i vagnen annars hade vi inte hunnit.

Snorhalt så när vi äntligen var framme hade jag träningsvärk i låren ;-)

Passade på att väga och mäta Alfred oxå eftersom jag aldrig tar mig iväg för att göra det.

Han väger nu 9640 och är 74,5 lång.

Sopplunch, typ,en hink kaffe och massa lek senare gick vi hem igen.

Klockan 15.30 hade jag tid för att ta cellprov så då gjorde vi om hela proceduren, på med overallen, ner i vagnen och så halkade mamma omkring som Bambi på hal is hela vägen till hc.

Snälla T som jobbar i receptionen var snäll och erbjöd sig att ta hand om Alfred medan mamman låg och spretade med benen i vädret och när jag var klar sa hon att det omöjligt kan finnas en snällare unge än Alfred och att han bara hade velat kramas hela tiden. Mammas gofis!

Så himla mycket har hänt undertiden som Fredrik varit i Åre och det ska bli så kul att se hur Alfred reagerar när dom träffas igen på fredag efter 2,5 veckor utan varandra.

Just nu är det roligaste som finns att vinka till sig själv i spegeln.


Snön som kom i söndags är nu helt borta igen *pust,suck,stöööön*




Ovido - Quiz & Flashcards