- Du å jag Alfred

Direktlänk till inlägg 21 april 2012

Idag för 6 år sen..

Av duochjagalfred - 21 april 2012 20:57

... övergick vår vänskap i kärlek.

Trodde att kärleken skulle svalna under åren men det är ju precist tvärt om.

För varje dag som går och dessto fler hinder vi klarar av att ta oss över älskar jag bara Fredrik mer och mer!

Konstigt att säga det men pausen vi tog var nog det bästa vi gjort! Det fick oss båda att inse hur mycket vi betyder för varandra. Det går inte en enda dag utan att vi talar om hur mycket vi älskar varandra. Vi vet vart vi står, kan ha kul ihop och känner aldrig svartsjuka.

Efter att Alfred kom och vi blev en familj känns ju hela livet som en fest.

Plötsligt fick allt mera mening och oavsett vad som händer så är lyckan över ett barn sååå mycket större!


Hade förhoppningar om en liten blomma/present eller en gullig gest från Fredriks sida idag men allt jag fick var en snabbvisit över skräpmat innan han åkte tillbaka på jobbet för att gå på bartömning... Det va de firandet, tack för de här 6 åren! ;-)

Tänkte då att Alfred och jag skulle fira själva med en myskväll. Pyttsan!, tyckte Alfred och klämde i och skrek fram till kl 23 då han äntligen somnade formad som en ostbåge runt höften på mig ...


Nåväl go vänner. Även om det inte alltid är som att gå på små rosa moln här i livet så är det ett som är säkert,

Störst av allt är kärleken!



                                      


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av duochjagalfred - 9 april 2014 10:55

Får man skriva önskelistor när man ska fylla 32? På sin egen blogg tror jag det är ok      * Tunna vantar (typ längdskidhandskar) stl 9   * Färgglada träningskläder (Storlek M på tights och L/XL på överdelar beroende på hur tighta dom är) ...

Av duochjagalfred - 22 mars 2014 12:25


Idag har vi haft en fantastisk dag med både kälk och längdåkning tillsammans med mormor och hundarna. Gofika i skogen och solen högt på himlen. Kan inte bli bättre! ...

#4

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:36

  - Du vet att handspriten är för utvärtes bruk va? "Vaktis" på jobbet som arbetar i rummet intill där jag sitter och pratar tok med några riktiga pantertanter ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:31

En kväll när jag skulle sätta på mig pyjamasen utbrister Alfred - Mamma, du har spenar precist som kossan du! Är du en ko mamma? ...

Av duochjagalfred - 27 februari 2014 21:13

    Ibland får man va med om såna samtal som ger en lyckorus och gör hela ens dag. Idag var en sån dag.   - Har du några barn? - Ja, jag har en liten pojke på snart 3 år. - Jaha...har du några barnbarn också? ...

Skapa flashcards